Doorgaan naar hoofdcontent

Oh, kon ik toch maar haken...! / O, how I wish I could crochet...!


dan zou ik zo´n mooie deken haken......
I would crochet this beautiful blanket...


...en dit vrolijke tafelkleed...
...and this colourful tablecloth...


..en ik zou de meest prachtige hoesjes voor krukjes maken...
...and I would make the most gorgeous stoolseats...



...ik zou zelfs deze slinger haken voor mijn hond (die ik niet heb;)...
...I would even crochet this garland for my non-existing dog;)


...en mijn woonkamer zou er zo uit komen te zien, of ga ik nu te ver?
...and my livingroom would look like this, am I going too far this time?


Ok, ik kan het allemaal niet, maar deze mensen kunnen er wat van!
Neem een kijkje en laat je inspireren...

It is not my cup of tea, but these persons know how to crochet:


Reacties

I love your blog! It's very charming! I'm a children's illustrator and I want to share with you my new blog for kids and their parents! Come and visit and have lots of fun!
www.ameliaup2.blogspot.com

Jimena Pinto-Kroujiline
Dutch Apple zei…
Wat een gezellige blog heb je! Ik weet niet of ik kan haken, maar ga het toch eens proberen, al die ideeen!
Unknown zei…
Ik deel jouw enthousiasme.
Echt prachtig zijn de dekentjes en lapjes.
Maar denk dat het heeel lang zou duren
vooraleer ik ermee klaar ben,
haken is niet moeilijk
maar het zijn zoveel lapjes !!

groetjes en een fijne week
Miss Baptista
Ebi zei…
Wat heb je een gezellig en vrolijk blog! Haken is niet zo moeilijk hoor...met een vierkantje per dag heb je toch nog best snel een deken!;-)

Groetjes
Ebi
ebiart.blogspot.com
Monkeemoomoo zei…
I love the blanket and those stool covers - just too gorgeous! I wish I could crochet too!
MJC *-* zei…
Ooo, wat een super lieve plaatjes. Ik wil ook zo graag haken. heb een haaknaald maar weet niet of hij geschikt is voor katoen, dus dat word even uitpluizen.
Je kunt toch youtube filmpjes kijken en het leren?
Superleuk!
Wit en Bont gaan binnenkort een haakcursus volgen!! Omdat we ook zo dol zijn op haakwerk!!!
We zijn heel benieuwd, en zullen de vorderingen op onze blog vermelden! ;)
Fijn weekend, de meiden van Wit en Bont!
Dietlinde zei…
zoooo mooi !!!

groetjes Dietlinde van bij lovelylinde

http://www.facebook.com/home.php?#!/pages/Lovelylinde/110467429009284
Noofje zei…
Ik kom hier bij toeval op je blog terecht en moet een beetje glimlachen om je log. Haken IS heel leuk en ik kan het. Sterker nog ik geef er les in. Als ik jou was zou ik zeker proberen het te leren, het is heeeel erg leuk om te doen. Succes enne... ik vind dat je een heel leuk blog hebt :-)) Groetjes en zeker tot een volgende keer.
Happy in red zei…
Ja leuk hè!! Vind er ook hele mooie dingen tussen zitten! Ik ben nu een deken aan het haken à la foto 1. Is best een klus, maar alleen van de kleuren word ik al vrolijk! Mocht je niet meer zonder gehaakt kussen of sprei kunnen, dan geef je maar een gil. Haha!
Esther.

Populaire posts van deze blog

MINI OCTOPUS HAAKPATROON - MINI OCTOPUS CROCHETPATTERN FREE

Ik haakte een ieniemini octopus......, is het geen schatje? Patroontje kun je hieronder vinden, haakse! xxx ------------------------------------------------------------------ I made a tiny tiny octopus....., how cute is he/she? The pattern (US) is here for you, enjoy! (scroll down, you will find the English pattern (US) under the Dutch one ;-))  --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wat heb je nodig: -restje katoen -beetje opvulmateriaal - veiligheidsoogjes 6mm KOP: Haak 2 lossen T1: haak 6v in de 2e losse (6) T2: haak 2v in elke v (12) T3: haak 2v in elke 2e v, 6x (18) T4: haak 2 v in elke 3e v, 6x (24) T5-11: 24v (24) T12: iedere 3e+4e steek samenhaken, 6x (18) T13: iedere 2e+3e steek samenhaken, 6x (12) ONDERKANT: Haak 2 losse

Nijntje haakpatroon - Miffy crochetpattern

Een familie nijntjes bij elkaar ;-) Deze zijn van Anne Claire Petit , maar wil je er zelf eentje haken dan vind je hier een soortgelijk patroontje.... *********************** A Miffy family ;-) These are made by Anne Claire Petit , but I found a lovely Miffy pattern here ...

BLAADJESSLINGER HAKEN - CROCHET LEAVESGARLAND

Hallo allemaal,  Heb je zin in een klein tussendoor projectje? Ik haakte een blaadjesslinger! Heel eenvoudig en leuk om te maken van restje wol.... In het filmpje kun je zien hoe ik de slinger haakte.... Hieronder het patroontje: Haak 14 lossen, Ga terug op je ketting van 14 lossen en haak: -1 vaste -1 half stokje -1 stokje -1 dubbel stokje -1 stokje -1 half stokje -1 vaste sluit het blaadje met een halve vaste.  Haak nu door (weer 14 lossen) en haak het volgende blaadje! Dat is alles, succes! ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Hi eveyone, Here's a cute little project for you, I made a leavesgarland ! It is very simple and you can use all your scaps of yarn you have lying around..... I made a little video on how to do it,  The video is in Dutch