Doorgaan naar hoofdcontent

DO IT YOURSELF: zomertafeltje-summertable

Hier een vrolijk ideetje voor een zomers tafeltje! Ook voor de lezers met weinig of geen tijd, tis zo gepiept,
(tijdens het middagslaapje van zoonlief, 1,5 uur, was ik klaar) ;-)


Men neme: een oud tafeltje, liefst met rechte hoeken, (en niet rond, wat ik wel deed, maar waar ik niet blij van werd.....zie latere afwerkingsfoto...)
------------------------------
Take an old table....


Kies een leuk stukje tafelzeil, en knip de grootte van je tafelblad+ ruime speling (ik heb ong. 15 cm rand geknipt).
-------------------------
Take some kitchenvinyl and cut out the size of your table with an extra 15 cm border.


Pak je' tacker' (of hoe heet zoiets?), en 'tacker' steeds de twee tegenover elkaar liggende punten vast, zorg dat je zeil goed strak blijf liggen, en schuif de bubbels met je hand weg......
------------------------------
Tacker the vinyl all around, make sure it stays really straight....




Bij een tafel met rechte hoeken zul je geen problemen ondervinden , bij een ronde tafel (en zeil dat niet al te soepel is) zul je waarschijnlijk een resultaat als dit krijgen....(niemand kijkt naar de onderkant; toch ;-)
------------------------------
If you use a round table, like I did, the bottom will probably look like this ;-)





En dit is het resultaat!
------------------------------
The result!
Geniet van het zonnetje!
Enjoy the sunshine!

Reacties

Helmi zei…
Dat ziet er gezellig uit, lief hoor dat roze.
grt. Helmi
Mirjam zei…
Oh wat een leuk hoekje zo!!!
Astrid zei…
Ontzettend leuk zetje geworden!!
Ruminavi zei…
Heel mooi en gezellig. Die staander met bloempotjes in vind ik ook mooi. Ook zelf gemaakt?
His zei…
Leuk!! Ik heb dat ook met m'n computertafel gedaan, maar die was wel rechthoekig gelukkig...
Gave etagère trouwens!
Wat een gaaf idee zeg! Misschien heb ik het je al eens gevraagd, maar als je het leuk vindt, kom dan eens op zaterdag naar mijn blog. Je kunt dan een foto plaatsen van iets wat je zelf gemaakt hebt en een link naar je eigen blog. Ik zou het leuk vinden als je er wat bij zet!
Groetjes, Annemarie
Vera zei…
Mooi!! Ik wil je vast laten weten dat ik je foto gebruik voor een blog dat ik zo ga maken over buiteninspiratie :) tuurlijk laat ik een link achter naar jou! Kijk strakjes maar op http://www.birdsofafeathergirls.blogspot.com/ dit is een gezamelijk blog waar ik iedere donderdag een blogje maak :) Mijn eigen blog is http://www.seniwithlove.blogspot.com/

Groetjes,
Vera
SpdZ zei…
Super! Wat een goed idee, beter dan verven!

Populaire posts van deze blog

MINI OCTOPUS HAAKPATROON - MINI OCTOPUS CROCHETPATTERN FREE

Ik haakte een ieniemini octopus......, is het geen schatje? Patroontje kun je hieronder vinden, haakse! xxx ------------------------------------------------------------------ I made a tiny tiny octopus....., how cute is he/she? The pattern (US) is here for you, enjoy! (scroll down, you will find the English pattern (US) under the Dutch one ;-))  --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wat heb je nodig: -restje katoen -beetje opvulmateriaal - veiligheidsoogjes 6mm KOP: Haak 2 lossen T1: haak 6v in de 2e losse (6) T2: haak 2v in elke v (12) T3: haak 2v in elke 2e v, 6x (18) T4: haak 2 v in elke 3e v, 6x (24) T5-11: 24v (24) T12: iedere 3e+4e steek samenhaken, 6x (18) T13: iedere 2e+3e steek samenhaken, 6x (12) ONDERKANT: Haak 2 losse

Nijntje haakpatroon - Miffy crochetpattern

Een familie nijntjes bij elkaar ;-) Deze zijn van Anne Claire Petit , maar wil je er zelf eentje haken dan vind je hier een soortgelijk patroontje.... *********************** A Miffy family ;-) These are made by Anne Claire Petit , but I found a lovely Miffy pattern here ...

BLAADJESSLINGER HAKEN - CROCHET LEAVESGARLAND

Hallo allemaal,  Heb je zin in een klein tussendoor projectje? Ik haakte een blaadjesslinger! Heel eenvoudig en leuk om te maken van restje wol.... In het filmpje kun je zien hoe ik de slinger haakte.... Hieronder het patroontje: Haak 14 lossen, Ga terug op je ketting van 14 lossen en haak: -1 vaste -1 half stokje -1 stokje -1 dubbel stokje -1 stokje -1 half stokje -1 vaste sluit het blaadje met een halve vaste.  Haak nu door (weer 14 lossen) en haak het volgende blaadje! Dat is alles, succes! ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Hi eveyone, Here's a cute little project for you, I made a leavesgarland ! It is very simple and you can use all your scaps of yarn you have lying around..... I made a little video on how to do it,  The video is in Dutch