Doorgaan naar hoofdcontent

rond haakpatroontje / round crochetpattern



Ik heb geprobeerd een patroontje te maken van een rond hoesje voor bijvoorbeeld een krukje of een tafeltje.
De streepjes op het patroon zijn stokjes, en de rondjes zijn lossen, dit zijn de enige steken die je moet kunnen.

-Begin met een ketting van 6 lossen en sluit deze met een halve vaste.
-Voor de eerste toer haak je 3 lossen(dit is je eerste stokje),en ga je door tot je 12 stokjes hebt (met steeds 1 losse ertussen).
-De volgende toer opnieuw aanhechten, 3lossen haken (1e stokje), en de stokjes in clusters van 2 haken, tot je in totaal 24 stokjes hebt.Na ieder cluster 1 losse haken.
-Bij de volgende toer ga je van 2 stokjes per cluster naar 3,ook weer steeds 1 losse haken tussen ieder cluster van drie.
-Volg het patroon op deze manier ,en zorg ervoor dat je bij je laatse toer
gaat minderen, zodat het hoesje strak om je krukje komt te zitten.
Ik heb dit gedaan door van 24 clusters van 3 stokjes naar 12 clusters van 3 stokjes te gaan (zie foto achterkant).

!Belangrijk bij iedere toer hecht je opnieuw je draad aan.

Ik ben geen ster in patroontjes, maar ik hoop toch dat jullie met deze uitleg aan de slag kunnen;-)
Veel succes!
======================================================================
I have made a pattern of a round crochetcover, I hope you like it!

A stripe = a double crochet
A round = single crochet
Good luck!




Reacties

HaakKamer7 zei…
Oh, die is echt mooi. Heel erg bedankt voor het patroontje. Ik ga 'm goed bewaren want ik wil het zeker een keer gaan maken. Maar op dit moment ben ik met teveel dingen bezig en ik heb nog niet eens een krukje ;-)
Groetjes, Liane
tnx voor t patroon daar ben ik blij mee. was een hoop gepuzzel bij mijn ronde krukje onlangs..

enne zin om mee te doen aan mn give away?of haak je alleen maar ;)
Unknown zei…
charming! Thank you for the scheme, I think is useful
wat een leuk patron.Bedankt voor het deelen.


Conny
Lien zei…
Vaak is het net of je mijn gedachten kunt lezen. Bedenk ik net dat ik babyslofjes wil haken, kom jij op de proppen met de perfecte patroontjes. il ik net een rond bijzettafeltje behaken en wil ik net op zoek gaan naar een geschikt patroon, ben jij daar weer met een posts waardoor ik niet moet gaan zoeken :-D Dank je hoor, ik ga hem gauw uitproberen!
Karina zei…
ik heb hem gemaakt om om een ikea krukje te doen en de kinderen vinden hem geweldig. Dank je wel voor het patroon
Godelieve zei…
Is heel duidelijk, jouw patroon.
Mooi, zo'n krukje!

Populaire posts van deze blog

MINI OCTOPUS HAAKPATROON - MINI OCTOPUS CROCHETPATTERN FREE

Ik haakte een ieniemini octopus......, is het geen schatje? Patroontje kun je hieronder vinden, haakse! xxx ------------------------------------------------------------------ I made a tiny tiny octopus....., how cute is he/she? The pattern (US) is here for you, enjoy! (scroll down, you will find the English pattern (US) under the Dutch one ;-))  --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wat heb je nodig: -restje katoen -beetje opvulmateriaal - veiligheidsoogjes 6mm KOP: Haak 2 lossen T1: haak 6v in de 2e losse (6) T2: haak 2v in elke v (12) T3: haak 2v in elke 2e v, 6x (18) T4: haak 2 v in elke 3e v, 6x (24) T5-11: 24v (24) T12: iedere 3e+4e steek samenhaken, 6x (18) T13: iedere 2e+3e steek samenhaken, 6x (12) ONDERKANT: Haak 2 losse

Nijntje haakpatroon - Miffy crochetpattern

Een familie nijntjes bij elkaar ;-) Deze zijn van Anne Claire Petit , maar wil je er zelf eentje haken dan vind je hier een soortgelijk patroontje.... *********************** A Miffy family ;-) These are made by Anne Claire Petit , but I found a lovely Miffy pattern here ...

BLAADJESSLINGER HAKEN - CROCHET LEAVESGARLAND

Hallo allemaal,  Heb je zin in een klein tussendoor projectje? Ik haakte een blaadjesslinger! Heel eenvoudig en leuk om te maken van restje wol.... In het filmpje kun je zien hoe ik de slinger haakte.... Hieronder het patroontje: Haak 14 lossen, Ga terug op je ketting van 14 lossen en haak: -1 vaste -1 half stokje -1 stokje -1 dubbel stokje -1 stokje -1 half stokje -1 vaste sluit het blaadje met een halve vaste.  Haak nu door (weer 14 lossen) en haak het volgende blaadje! Dat is alles, succes! ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Hi eveyone, Here's a cute little project for you, I made a leavesgarland ! It is very simple and you can use all your scaps of yarn you have lying around..... I made a little video on how to do it,  The video is in Dutch