Doorgaan naar hoofdcontent

ROZE HAAKWERK - PINK CROCHET

 
 
Hallo lieve mensen,
Allereerst even over mijn vorige bericht, de giveaway. Ik heb heel veel berichtjes gekregen van mensen die graag mee wilden doen, maar geen Intstagram hebben.....en ik maar denken dat iedereen net zo verslaafd aan Instagram is als ik ;-) Ik beloof dat als ik nog eens een keer een giveaway mag organiseren dat het niet alleen voor Instagrammers is!
OK dat is eruit, hihi...
 
Zijn jullie al aan het haken voor de winter of voor kerstmis?
Ik zit nog steeds in de zomerse tintjes, al ben ik gek op het najaar. Op dit moment ben ik bezig aan een roze omslagdoek,ik volg geen patroon ik zie wel wat het gaat worden ;-).
Ik werk met fijne zachte katoen, DROPS, Safran (de link van het garen is een Engelse link, want ik kan dit type niet op Ned. sites terugvinden, mocht iemand het weten, dan pas ik het aan, bedankt). Het werkt heel fijn en voelt zacht aan. Het is niet al te dik en normaal gezien geruik je een 3mm haaknaald, ik gebruik lekker 4mm om ervoor te zorgen dat het niet te stijfjes wordt.... Ik hoor  graag jullie projecten of tips of ideetjes....
Haakse!
 
****************************************************************
 
Hello sweet people,
I first would like to say something about my last blog, the giveaway. I got a lot of emails from people who would have liked to participate in the giveaway , but who don't have an Instagram account..... I always think everyone is on Instagram, but this is probably because I find it so addictive, in a good way ;-) I promise the next time that I will be hosting a giveaway, that it will not only be for Instagrammers!
OK that's said, hihi...
 
Are you already crocheting for winter and Christmas yet?
I am still into the soft "summery" pastel colours, though I love Autumn. At this moment I am working on a big pink wrap around scarf, no pattern, I make it up row by row ;-)
The yarn I am using is a soft combed cotton, DROPS Safran, it feels soft and works great. You should use a 3mm crochethook , but I am using a 4mm to make sure the scarf will be loose and light.
I'd love to hear about all your projects....
Keep on....crocheting!
 

 

Reacties

Ja mooie kleur! toch een beetje nazomers (te krijgen bij de hobbydoos: https://www.hobbydoos.nl/winkel/producten/safran-licht-roze-01.asp)
Ik ben begonnen aan een eerste wollen sjaal (handgesponnen en op natuurlijke wijze geverfd) in mooi licht groen
http://estreachikitu.blogspot.nl/2015/09/wol-en-herfst.html
Prachtig je omslagdoek! I love pink ;)
Groetjes, Wendy
janice15 zei…
Looks pretty. Im working on more than one item. I post them on my crochet blog @ beedoily.blogspot.com.. Happy October with love Janice
lovely shawl!!!!
I'm working on a new blanket right now!!!
xxxxx Ale
ANNASOER zei…
Mooie kleur zeg! Wat het weer betreft... we hebben hier nog een paar mooie dagen met zon, dus denk nog even niet aan winterkleuren hoor :)
Een goede link voor het garen (hier vind je ook meer winkels die het verkopen) =

http://www.garnstudio.com

in volgens mij alle talen!
Groetjes en veel haakplezier, Annasoer :)
Anoniem zei…
Hey,
Wat een mooie kleur. Ik heb ook gereageerd om mee te doen aan jou give-away. Ik weet gewoon niet hoe je een bericht van iemand op instagram, hoe je die dan weer ''repost'' en ik kan het nergens vinden. Vandaar dat ik het dan maar via het blog doe. haha.
Een hele mooie omslagdoek.
Fijne zaterdag nog.

Lieve groetjes,
Emily
(casacreaemilia.blogspot.nl)
zenuwpees zei…
Heel mooie omslagdoek groetjes Marie-Claire

Populaire posts van deze blog

MINI OCTOPUS HAAKPATROON - MINI OCTOPUS CROCHETPATTERN FREE

Ik haakte een ieniemini octopus......, is het geen schatje? Patroontje kun je hieronder vinden, haakse! xxx ------------------------------------------------------------------ I made a tiny tiny octopus....., how cute is he/she? The pattern (US) is here for you, enjoy! (scroll down, you will find the English pattern (US) under the Dutch one ;-))  --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wat heb je nodig: -restje katoen -beetje opvulmateriaal - veiligheidsoogjes 6mm KOP: Haak 2 lossen T1: haak 6v in de 2e losse (6) T2: haak 2v in elke v (12) T3: haak 2v in elke 2e v, 6x (18) T4: haak 2 v in elke 3e v, 6x (24) T5-11: 24v (24) T12: iedere 3e+4e steek samenhaken, 6x (18) T13: iedere 2e+3e steek samenhaken, 6x (12) ONDERKANT: Haak 2 losse

Nijntje haakpatroon - Miffy crochetpattern

Een familie nijntjes bij elkaar ;-) Deze zijn van Anne Claire Petit , maar wil je er zelf eentje haken dan vind je hier een soortgelijk patroontje.... *********************** A Miffy family ;-) These are made by Anne Claire Petit , but I found a lovely Miffy pattern here ...

BLAADJESSLINGER HAKEN - CROCHET LEAVESGARLAND

Hallo allemaal,  Heb je zin in een klein tussendoor projectje? Ik haakte een blaadjesslinger! Heel eenvoudig en leuk om te maken van restje wol.... In het filmpje kun je zien hoe ik de slinger haakte.... Hieronder het patroontje: Haak 14 lossen, Ga terug op je ketting van 14 lossen en haak: -1 vaste -1 half stokje -1 stokje -1 dubbel stokje -1 stokje -1 half stokje -1 vaste sluit het blaadje met een halve vaste.  Haak nu door (weer 14 lossen) en haak het volgende blaadje! Dat is alles, succes! ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Hi eveyone, Here's a cute little project for you, I made a leavesgarland ! It is very simple and you can use all your scaps of yarn you have lying around..... I made a little video on how to do it,  The video is in Dutch